Ο Σκοπός.
H Kaizen Gaming, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες GameTech διεθνώς με 2.800 εργαζόμενους σε τέσσερις ηπείρους, αναζήτησε έναν ενιαίο τρόπο ενίσχυσης της κριτικής σκέψης και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού.
Σε ένα περιβάλλον όπου οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται γρήγορα και με βάση σύνθετα δεδομένα, η πρόκληση δεν ήταν η έλλειψη γνώσης, αλλά η ικανότητα σύνθεσης, ανάλυσης και συνεργασίας.
Το ζητούμενο ήταν η καλλιέργεια ενός νέου τρόπου σκέψης που να ενθαρρύνει τη μετάβαση:
- Από τη γρήγορη αντίδραση στη στοχαστική κρίση.
- Από την ατομική λογική στη συλλογική επίλυση προβλημάτων.
- Από την τεχνική επάρκεια στην κριτική και δημιουργική νοημοσύνη.
Η Συμβολή μας.
Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ένα fully interractive online workshop (δύο τρίωρα sessions), στο οποίο συμμετείχαν στελέχη από ποικίλα τμήματα του οργανισμού (developers, product managers, legal, marketing, finance, hr).
Ο σχεδιασμός των workshops συνδύαζε εργαλεία, βιωματικές ασκήσεις και ανάλυση πραγματικών εταιρικών περιστατικών, ώστε η μάθηση να είναι άμεσα εφαρμόσιμη.
Οι θεματικοί άξονες περιλάμβαναν:
- Κατανόηση της κριτικής σκέψης ως τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς σε επαγγελματικά πλαίσια.
- Ανίχνευση γνωστικών προκαταλήψεων (biases) και πώς αυτές επηρεάζουν κρίση και συνεργασία.
- Δομημένη προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων, από τη διάγνωση της αρχικής αιτίας μέχρι τη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων.
- Ομαδική σκέψη και δημιουργική διερεύνηση: ανάπτυξη δεξιοτήτων διαλόγου, και διατύπωσης ισχυρών επιχειρημάτων.
- Ανάληψη ευθύνης στη λήψη απόφασης: μετατόπιση από την κριτική στάση στην εποικοδομητική δράση.
Η Επίδραση.
Η παρέμβαση συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη μιας ενιαίας κουλτούρας σκέψης και συνεργασίας ανάμεσα σε διαφορετικές λειτουργίες και επίπεδα του οργανισμού.
Οι συμμετέχοντες ανέφεραν μεγαλύτερη ικανότητα να αναγνωρίζουν παραδοχές, να σταματούν πριν αντιδράσουν και να αξιολογούν εναλλακτικές λύσεις.
Οι ομάδες απέκτησαν κοινό λεξιλόγιο και μεθοδολογία για να συζητούν, να αναλύουν και να λύνουν σύνθετα προβλήματα.
Η εκπαίδευση λειτούργησε ως πεδίο διαλειτουργικής συνεργασίας μεταξύ τεχνικών, διοικητικών και υποστηρικτικών ρόλων.
Ενισχύθηκε η πεποίθηση ότι η σκέψη είναι δεξιότητα που καλλιεργείται, όχι απλώς χαρακτηριστικό προσωπικότητας.
Η θετική εμπειρία των συμμετεχόντων δημιούργησε ζήτηση για περαιτέρω εργαστήρια πάνω σε Decision Making, Collaborative Problem Solving και Innovation Thinking.
Από το «αντιδρώ γρήγορα» στο «σκέφτομαι συνειδητά, συνεργάζομαι στρατηγικά και επιλύω ουσιαστικά».