Από την Εξειδίκευση στη Συλλογική Μάθηση.

nobrand-case_study-02
Από την Επαγγελματική Εμπειρία στη Μαθησιακή Κουλτούρα.

Ο Σκοπός.

Κορυφαίο νοσοκομείο της χώρας, με μακρά παράδοση στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών υγείας, αναγνώρισε την ανάγκη να ενισχύσει τις εσωτερικές του εκπαιδευτικές ικανότητες. Γιατροί, νοσηλευτές και διοικητικοί υπάλληλοι διέθεταν εξαιρετική τεχνογνωσία στους τομείς τους, αλλά η μεταφορά γνώσης προς συναδέλφους δεν γινόταν πάντα με συστηματικό ή παιδαγωγικά αποτελεσματικό τρόπο.

Ο στόχος ήταν η δημιουργία μιας μαθησιακής κουλτούρας, όπου η γνώση μοιράζεται, εξελίσσεται και γίνεται κοινό κτήμα του οργανισμού.

Η επιθυμητή μετάβαση:

  • Από την ατομική εξειδίκευση στη συλλογική μάθηση.
  • Από την αυθόρμητη καθοδήγηση στη στοχευμένη εκπαίδευση.
  • Από τη μετάδοση πληροφορίας στη διευκόλυνση βιωματικής μάθησης.
  • Από την παραδοσιακή εκπαίδευση στην ολοκληρωμένη εμπειρία που συνδυάζει δια ζώσης, online και on-the-job learning.
Ενεργοποίηση Εκπαιδευτικής Συνείδησης & Μεθοδολογίας.

Η Συμβολή μας.

Το πρόγραμμα Train the Trainer σχεδιάστηκε ως βιωματική, μικτή μαθησιακή εμπειρία (blended learning), προσαρμοσμένη στις ανάγκες ενός πολυσύνθετου οργανισμού υγείας. Στόχος ήταν να ενδυναμωθούν οι συμμετέχοντες ως εσωτερικοί εκπαιδευτές – ικανοί να σχεδιάζουν, να διευκολύνουν και να αξιολογούν εκπαίδευση συναδέλφων με βάση αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων.

Οι βασικοί άξονες της παρέμβασης:

Κατανόηση του Ρόλου του Εκπαιδευτή.

Μετάβαση από τον “ειδικό” στον “διευκολυντή της μάθησης” και διερεύνηση των χαρακτηριστικών της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός.

Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών σεναρίων που συνδέουν στόχους, περιεχόμενο, μεθόδους και αξιολόγηση.

Τεχνικές Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Εξάσκηση σε ενεργητικές τεχνικές όπως ο διάλογος, οι μικροομάδες, τα σενάρια, οι προσομοιώσεις και η ανατροφοδότηση.

Online Facilitation.

Χρήση ψηφιακών εργαλείων και στρατηγικών για την αποτελεσματική διεξαγωγή εκπαιδεύσεων σε διαδικτυακά περιβάλλοντα.

On-the-Job Training.

Εφαρμογή της μάθησης μέσα στο εργασιακό περιβάλλον – πώς ο εκπαιδευτής παρακολουθεί, καθοδηγεί και υποστηρίζει συναδέλφους κατά την πράξη.

Δυναμική Ομάδας & Ψυχολογική Ασφάλεια.

Ενίσχυση εμπιστοσύνης, διαχείριση διαφορετικών προσωπικοτήτων και καλλιέργεια θετικού μαθησιακού κλίματος.

Αξιολόγηση της Μάθησης.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη συλλογή και αξιοποίηση ανατροφοδότησης για τη συνεχή βελτίωση των εκπαιδεύσεων.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με microteaching sessions, όπου οι συμμετέχοντες σχεδίασαν και υλοποίησαν δικές τους μικροδιδασκαλίες – τόσο δια ζώσης όσο και online – λαμβάνοντας ανατροφοδότηση από συναδέλφους και τον εκπαιδευτή.

Από τη Μετάδοση στη Μάθηση.

Η Επίδραση.

Η παρέμβαση οδήγησε στη διαμόρφωση μιας ζωντανής κοινότητας εσωτερικών εκπαιδευτών, που λειτουργούν ως φορείς συλλογικής μάθησης και συνεχούς βελτίωσης εντός του νοσοκομείου.

Αυτοπεποίθηση & Εκπαιδευτική Επάρκεια.

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν σημαντική ενδυνάμωση στον ρόλο του εκπαιδευτή και μεγαλύτερη ικανότητα να σχεδιάζουν και να διευκολύνουν αποτελεσματικά εκπαιδεύσεις.

Κοινή Εκπαιδευτική Γλώσσα.

Δημιουργήθηκε συνέπεια και κοινό μεθοδολογικό πλαίσιο σε όλες τις εσωτερικές εκπαιδευτικές δράσεις, ανεξαρτήτως μέσου (δια ζώσης, online, on-the-job).

Ενίσχυση της On-the-Job Μάθησης.

Η γνώση άρχισε να διαχέεται μέσα από την καθημερινή συνεργασία, μετατρέποντας το εργασιακό περιβάλλον σε χώρο μάθησης.

Καλλιέργεια Μαθησιακής Κουλτούρας.

Το νοσοκομείο έκανε ουσιαστικό βήμα προς τη λειτουργία του ως Οργανισμός Μάθησης, όπου η γνώση ανανεώνεται και αξιοποιείται συλλογικά.

Συνέχεια & Αντίκτυπος.

Μετά τον πρώτο κύκλο, δρομολογήθηκε η δημιουργία ενός εσωτερικού Training Network, που θα υποστηρίζει τη συνεχή ανάπτυξη των trainers και τη διάχυση καλών πρακτικών.

Η ουσιαστική μετατόπιση;

Από το «Ξέρω και δείχνω» στο «Μαθαίνουμε μαζί, στην πράξη».

Case studies.

Similar case studies.